Saturday, February 2, 2013

Galleri Fredag

Jag är beroende av...är ämnet från Annika i Umeå. Jag har missat några galleri fredag men nu är jag tillbaka även om detta inlägg ploppar upp idag istället som är lördag.

Kaffe: Skulle inte kunna tänka mig att leva utan kaffe. Den där allra första koppen på morgonen är den allra godaste på hela dagen. Det blir lätt en och annan kopp under förmiddagen och en efter lunch men dricker ej kaffe efter fyra på eftermiddagen då jag är rätt känslig för koffeinet.



Glass: i stora lass, yum! Bästa glassen är fortfarande Edy´s som man hittar i USA. Edy´s heter den east om the Rockies och Dreyer´s west om the Rockies. Lite skamset måste jag erkänna att jag nästintill kan smälla i mig en hel half gallon själv. Allra godast är att äta direkt ur pappburken.


Mörk choklad: Något annat som jag tycker är otroligt gott och klart beroendeframkallande. Den får gärna vara 80-85% för mig. Men även den 70% är guda god.


Äpplen: Dessa små godingar vill jag inte heller vara utan. Kan lätt äta flera stycken om dagen.

Mina linser: utan dem hade världen upphört att existera. Jag hade iallfall inte sett den. Skulle inte klara mig utanför dörren utan mina linser.



Min plattång: bästa plattången ever är denna från GHD som jag gav mig själv i julklapp. Den kostar en slant men den är plattångens topp of the line. Helt kär i den. Jag har frissigt lite självlockigt hår. Då tänker ni säkert, åh vad fint med lockar. Ja, om man hade haft jämna fina lockar men jag har inte sådana lockar. Det blir liksom bara ett burr av ojämn struktur. Jag tvättar, fönar och plattångar mitt hår varje dag nästan.


Min älskade Samsung dator: den hade jag inte velat vara utan någon längre stund. Internet självklart är något som jag är helt beroende av. Känner mig helt handikappad om jag skulle vara utan nätet och min dator i flera dagar.



Imorse har jag få gå upp extra tidigt. Vi ska nämligen iväg och åka skidor denna helgen. Vi åker HIT. Jag är lite nervis och väldigt uppspelt. Det blir min premiär tur i Alperna. Har aldrig åkt skidor i Alperna innan. Det är en kollega till C vars flickvän fyller år som bjudit med oss för att fira hennes födelsedag. Jättegulligt att bjuda med oss. Det ska som sagt bli väldigt kul. Det blir inte bara premiär i Alpbackarna utan också premiär för mina nya skidor och min skidoutfit.

7 comments:

Suzesan said...

Så fint dit ni ska. Så spännande och vad kul att bli medbjuden. Bra att lära känna nya. Jag är feg för att åka skidor i alperna men vill lära mig.

Serså underbart ut.

Okey du har alltså så lockigt hår. Jag tycker det är fint att platta håret fast det är rakt. DEt får en annan volym. Fina bilder och sånt jag med är beroende av haha iallafall DATORN och kaffe.

Bildbomb när du är hemma dårå.

Oj vad härligt ni är med om.

Ha en trevlig helg.

Kram
/Susanne

Taina said...

Jag kan skriva under på de flesta sakerna du listat upp här. Kaffe ÄR ett måste här med. Dricker inte heller speciellt mycket senare på dagen/kvällen. Inte för koffeinet, det har bara blivit så.

Kul med en skidhelg! Säger jag som inte är så där värst förtjust i själva skidåkningen, men omgivningarna gör att det blir härligt!

Lycka till med din nya utrustning!

Kramar!

Anonymous said...

Du har också flera såna där trevliga beroenden som gör livet värt att leva :-).

Jag dricker en mugg kaffe på morgonen - den vill jag inte vara utan - men under resten av dagen dricker jag inget mer kaffe. Ibland dricker jag en kopp te på kvällen.

Glass - min man är beroende av glass :-). Han äter en skål glass verje kväll. Utan glass får han abstinens...

Dator och internet skulle jag inte klara mej utan!

Jag tycker det låter jobbigt att fixa med håret varje morgon... Själv skvätter jag bara lite vatten i håret och plattar till det, haha. När man har kort hår spretar det gärna åt alla håll på morgonen...

Ha en trevlig skidhelg!

Anonymous said...

Jag är också beroende av kaffe och glass! Alaska är den staten som äter mest glass i hela USA, ganska kul med tanke på hur kallt det oftast är på vintern... :)

Annika said...

KUL att läsa din lista.
Kaffe klarar jag mig utan, men inte dator och internet.
Äpplen, love them!!
Kram!

Anna, Fair and True said...

Vi måste ju få se en bild av dig i lockigt hår! :)

Har du hittat någon god glass i Schweiz än?

Anonymous said...

Kaffe har jag inte lärt mig att dricka, men glass och royal gala-äpplen går lätt ned i stora lass! Och datorn - den kan jag inte heller leva utan!