Friday, March 29, 2013

Galleri Fredag

Sista Galleri Fredag för denna månad. Tack Erica och kul och spännande ämnen. Dagens ämne är Kommunikation.

Skype är fantastiskt. Underlättar så mycket, speciellt om man bor utomlands och det annars ibland kunnat bli dyrt att ringa. Dessutom har man chansen att sätta på videokameran och få se varandra, då känns det nästan som man sitter i samma rum.

 Språk är den vanligaste formen av kommunikation. För mig känns det extra viktigt att lära mig språket nu då jag befinner mig i Schweiz så att jag kan kommunicera med min omgivning. Tycker att språk är kul och spännande.

 Men det går ju också kommunicera med mer än bara tal och skrift. Man kan ju även effektivt kommunicera i bilder. Därför tycker jag att min bildbehandlingskurs är otroligt givande. Har lärt mig massor!

Den lilla manicken som är den moderna människans ständiga följeslagare numer - the smartphone. Med den går det ju att kommunicera på en mängd olika sätt, ringa, sms, skype, FB, twitter, blogga och alla andra sätt via nätet. En kommunikations central i fickformat.

Men nu packar vi väskorna och drar söderut mot Italien. Vi hoppar in i bilen och styr mot Menaggio vid Comosjön i hopp om att finna lite mer vår än här i Basel.
Avslutar med ett vackert vårtecken som jag fotade förra helgen även om de senare i veckan blev insnöade. Ha en god fortsättning på Påsken.

3 comments:

Anne said...

Hoppas er påskhelg är och blir fortsatt fin. Como sjön låter super, ser framemot mer omdömen senare.
Hehe, det enda jag känner till är just kopplingen (som jag såg nämndes i förra inlägget också) till George Clooney och att han har hus där, samt att han och flickvännen blev matförgiftade på nån restaurang där förra sommaren.... Dagens skvallerdos kom där.

Det där med vattnet låter ju helt otroligt gott, som nåt alldeles extra. Jag kan förstå lite hur du menar, riktigt gott vatten kan faktiskt ge en riktig eufori nästan. Låter ju lite nördigt eller knäppt men gott vatten är nåt extra, så blir nyfiken på Schweiz vattnet nu.
Dina tulpaner ser så fina ut i Iittalavasen! Gillar!
Ett tips förresten till Iittalavasen (jag har också perioder då jag inte använder den eller är så förtjust i den) är att fylla den med värmeljus och ha den framme som prydnad men samtidigt skål för värmeljus. Alltså inte värmeljus som brinner i den utan fylla den med värmeljus och använda vasen som förvaring, sen plocka värmeljus varteftersom man använder ljus i sina lyktor. Såg den här idéen med vasen som värmeljusförvaring att stå framme i nån svensk inredningstidning.
KRAMAR

Suzesan said...

Ja det finns olika sätt att kommunicera och språket är ju ett av dem. BRA att ha.

Åhh vad coolt att bara sticka iväg till Italien så där. Ni bor ju perfekt. Ser framemot bildbomb. Din blogg är så bra. Jag blor på gott humör av att läsa den. Tacksåmycket Desiree och GLAD PÅSK.

Fast nu har ju redan rest. När min son var i Kalifornien då var SKYPE bra att ha.

Kram
/Susanne

Charlie sa ... said...

Kära Desiree!

Glad Påsk! Stor varm kram från ett soligt Connecticut. Vi har börjat lördagsmorgonen med god frukost och ett glas mimosa ;

Å, vad ljuvligt att ni är på väg till Italien. Jag minns med värme en påsk jag och min man tillbringade i Milano. Det var fantastiskt.

Jag har nu njutit av dina vackra bilder från Paris och jag konstaterar att tyskarna kan det här med choklad! Det ser så gott ut. Vilken tur att jag fick med mig lite gott från Kansas ;) Jag har också köpt Marsipanägg från Anthon Berg som jag ser fram emot att äta ikväll.

Ha en underbar påskhelg!

Stor kram
Lotta