Sunday, March 3, 2013

Godmorgon

 God söndag morgon på er. Mmmm det är något visst med helgfrukost. Bland det bästa jag vet. Man behöver inte skynda och ta sig tid att njuta av allt länge. Det finns ju verkligen massvis med olika ostsorter i det här landet. Köpte en Appenzeller och provade. God! Med på denna ostbricka finns också en Gruyere och någon annan ost som vi köpte då vi var på Emmentaler stället.


 Mer frukost gott. Det enda som jag tycker kan saknas är en DN att bläddra i. Även om jag kan läsa DN på nätet så är det inte riktigt samma söndagskänsla att faktiskt ha en äkta tidining att bläddra i.

Goda färska varma bröd har blivit en ny tradition för oss. C kilar iväg till bageriet medan jag fixar och dukar upp resten av frukosten. Färskt bröd går lätt att vänja sig vid.

Enligt väderprognosen så ska solen kika fram. Ja vi får väl se. Jag hoppas hoppas innerligt att de där tjocka molen vill ge vika. Idag ser jag iallafall fram emot att möta två  nya vänner och gå på en promenad med dem på eftermiddagen.
Ha en riktigt trevlig söndag allihop!

12 comments:

Charlie sa ... said...

Mums, vilken lyx! Ostar, färskt bröd. Jag har alltid tyckt om era frukostar och den här, "Swiss style" ser lika läcker ut!

Ha en skön dag min vän. Härligt om solen tittar fram också! Härligt med nya vänner.

KRAM!

Saltistjejen said...

Mmmmm! Nu blev jag hungrig. Ska nog fixa lite frukost också snart. :-)
Kul att du ska träffa vänner idag. Nya bekantskaper är alltid spännande.
kram!

Anna, Fair and True said...

Vi kör alltid bagerifrukost på lördagar men på söndagar är tyvärr de flesta bagerier stängda. Om du har en läsplatta tycker jag du ska ta en prenumeration på DN för det är nästan som riktig känsla faktiskt. Trodde aldrig jag skulle säga det men det är sant. Och du slipper trycksvärta!

Anne-Marie said...

Mums så gott det ser ut. De där ostarna verkar goda. Ser en blandning av svenskt och schweziskt.
Ni verkar vara "proffs" på goda och trevliga helgfrukostar. :)
Trevligt att träffa nya kompisar. Är de svenskar?
Kram!

Desiree said...

Lotta, tack. Swiss style är riktigt gott och har redan blivit en av våra favoriter. Solen tittade fram, blev så himla glad! Äntligen lite vår i luften, yay!
Kram!

Saltis, fick en underbar promenad med svenska F som jag träffat några gånger tidigare och en tjej från Irland som jag träffade för första gången på F´s inflyttningsfest för en vecka sedan. Jättekul att ha träffat två tjejer man redan känner att man klickat fint med. Njut av en god frukost.
Kram!

Anna, låter gott och härligt att ni också kör med bageri frukost. Det är något speciellt med färskt bröd. Får kolla på detta med prenumerationen då. Får överväga detta med prenumeration. Men det låter ju toppen att du tycker att det funkar och känns minst like bra med DN i plattan som i tidningsformat.
Kram!

Anne-Marie, det finns så otroligt mycket ostar att prova och botanisera bland här. Det kommer nog ta lång tid innan vi känner att vi smakat på det mesta.
Den ena tjejen är svensk och den andra är från Irland.
Kram och ha en fin fortsättning på din söndag.

Suzesan said...

SÅ GOTT. Appenzeller tycker jag om och oj Kumquat som marmelad. Marmelad och ost och färskt bröd går att föräta sig på. Ska nog fixa frukost nu till mig;)Klockan 21:22

Kram
/Susanne

eastcoastmom said...

Ost är min absoluta favoit, tror jag skulle kunna leva på bara ost...

Annika said...

Ni har alltid så goda frullar hos er.
OCH nu kan jag tänka mig att de smakar bättre än ngnsin i de goda ostarna och brödens land!!
MUMS!!!
Roligt med lite nya vänner.
Glad att allt verkar flyta på så bra för er, Desiree!!
Kramar!!!

Taina said...

Mums, mums för era frukostar! Och nu med goda ostar och färskt bröd.

Läsplatta är inte så dumt och man vänjer sig snabbt.

Kramar!!

Desiree said...

Suzesan, hi hi ja du har helt rätt på att det verkligen går att föräta sig på marmelad, färskt bröd och god ost.
Kram!

Eastcoastmom, då skulle du trivas som fisken i vattnet här men jag antar att det också i spanien finns massor med goda ostar. Ostsorter man inte hittar i Sverige och USA.
Kram!

Annika, tack. Känns faktiskt väldigt bra att det flyter på och att vi redan efter så här kort tid har fått lite sociala kontakter. Det gör stor skillnad.
Kram!

Taina, aha du är också förtjust i din läsplatta. Vi tillhör ett sådant hem som faktiskt inte har någon läsplatta ännu. Men ska man prenumerera på DN elektroniskt så antar jag att det är smidigare med en läsplatta än att läsa via sin laptop.
Kram!

Anna, Fair and True said...

Som sagt, trodde inte jag skulle gilla att läsa tidningen på läsplattan så mycket som jag gör. Jag har i normala fall prenumerationen genom jobbet men nu när jag är mammaledig går den till jobbet igen men då passade jag på att registrera den på plattan. Jag läser faktiskt mer av tidningen än jag gjorde tidigare och det ät väldigt smart gjort med alla bilder osv.

Anonymous said...

Håller med! Så mysigt med helgfrukostar! Gud så gott med ost! Saknar goda hårdostar här.
Kram!