Monday, March 25, 2013

Vart tog våren vägen?

 Nämen hörrni vad hände med våren? Vart tog den vägen? Aaaah jag vill ju har vår nu! Så här såg det ut i fredags. Det var vår i luften. Solen glittrade över Rhen och fåglarna kvittrade.

 Nere på stan sattes bord ut på uteserveringarna i vårsolen. Man började känna att ja nu äntligen.

 Påskliljorna lyste så grannt i solskenet.

 Buskar och träd som blommar vackert på bar kvist.

Söta blommor i olika färger som växer på gräsmattor här och där. Sedan hände detta...

 Imorse vaknade vi till snöblask, bläää! En ynka plusgrad ute. Våren känns som bortblåst. Tyvärr verkar det vara så att halva påskveckan inleds med snöflingor. Känns tungt nu när man inte annat vill än att det ska bli vår. 

 Även om snön inte ligger kvar direkt här så känns detta inget kul. Jag hade planer på att ta av mina dubbdäck på cykeln men det verkar ju som om det är lika bra att behålla dem på några dagar till iallafall.

 Tycker synd om de stackars påskliljorna som ni får snö och is på sig. Det känns som om de står där och huttrar i rabatterna.



 De stackars krokusarna håller stängt.

 Endast trädgårdstomten ser glad ut fast han har snö på mössan.

Blä riktigt ruggit ute. Nästan så att jag vill krypa ner i sägen och dra täcket över mig, gå i ide tills dess att våren kikar fram igen. Men jag ska ge mig ut på cykeln om ett tag och se till att komma iväg på ett spinning pass. 

6 comments:

Suzesan said...

Stackars påskliljor. Och dig och oss.

Kämpa våren!! Ta kontrollen!!

Brr vad kallt det ser ut.

Fast de första bilderna var LJUVLIGA!

Kram
/Susanne

Saltistjejen said...

Det känns som om våren är sen överallt i år. Här i USA (iallafall ostkusten) och så hos er i Europa. Pratade med min mamma i Stockholmstrakten i helgen och hon berättade att de har minst minus 10 grader varje natt nu!!! otroligt! Och här varnar de för snö idag! BLÄ! På alla vis. Dels för att jag vill ha vår och värme nu. Dels för att jag inte gillar att köra bil här i snöväder.
Men jag hoppas att det inte ska bli så illa ändå.
Hoppas våren kommer tillbaks snart på båda sidor Atlanten!
Kram!!

Miss Marie said...

Snöat i München också, usch! Hoppas det försvinner innan vi kommer tillbaka! :)

Desiree said...

Suzesan, ja man kan inte låta bli att tycka synd om de stackars blommorna. Men jag hoppas att det här snabbt är över och att våren får komma på riktigt och stanna.
Kram!

Marie, inte kul! Jag hoppas också att detta försvinner snart för det är sjukt ruggigt och kallt nu.
Kram!

Saltis, ja verkar som om våren är fördröjd både på denna sidan atlanten och på er sida också. Man får väl hålla tummarna för att våren kommer på riktigt snart.
Kram!

Anne-Marie said...

Trist med bakslag men det verkar vara så varje år tycker jag. Tur att vi inte bor i England. Där har de rekordkyla med massor med snö och många som dör pga kylan. Det har inte varit så kallt på 50 år.
Minns ett år i Enebyberg när det snöade i juni. Det var onekligen litet konstigt. Kram!

Desiree said...

Anne-Marie, jag tycker nog att våren verkar dröja extra det här året. Det snöade faktiskt förra året i juni då det var Stockholm maraton. 4 ynka plusgrader och snöblandat regn fick stackarna springa i. Tyckte hemskt synd om dem.
Kanske ny istid på väg känns det som ibland.
Kram!