Wednesday, August 27, 2014

A day that calls for celebration


It finally happend! So thrilled and exited. I got a job!!!!! Wiiii!!!!

Winds of change when it comes to what I will be doing compared to what I previously have been working with. Leaving the lab bench behind me and moving into a completely new field of marketing. 

I can't give you any specific details about what I will be doing yet as I myself am not sure. I will be starting in mid September and it is a three month project to start with. It is never less a start and that is great to me. It is also part time meaning that I will be able to continue my German language studies which is excellent and exactly what I wished for. 

Yes I am thrilled and exited. It is such a relief to finally have found something because even though we have been fine with one salary I have wanted to find something and earn my own money. It is important to have you independence and to feel that you are pitching in and not just spending. Hopefully there might be something more after three months but for now I am just going to enjoy the joy of this. Could not have turned out better and such a great opportunity. 

12 comments:

Anna, Fair and True said...

Var roligt och spännande! Stort grattis! Toppen med deltid också så du kan fortsätta plugga tyska.

Anonymous said...

Åh vad roligt! Jag förstår precis det där med att man vill bidra och få självständighet. Jag har precis börjat jobba efter mina år som hemmafru i USA och det känns bra att vara tillbaka i arbetslivet, även om det bara är ett vikariat.

Katta said...

Spännande. Stort grattis! Berätta gärna mer om och när du kan. klart du ska fira! Kram

Madeleine i USA said...

STORT grattis och vad spännande! Bra jobbat och vad härligt att du får träna upp din tyska också. Win win!
Stor kram

Anne-Marie said...

GRATTIS Desiree! Men så roligt. Och vad bra att du kan fortsätta med tyskastudierna.
Verkligen dags att fira! :)
Kram!!

Suzesan said...

MEN GRATTIS ås glad jag blev för din skull.

Så roligt. Ja men det är ju alltid det skönaste med egna pengar. Även om gemensamt funkar så är det ju ännu bättre med ett extra tillskott HURRA för dig.

Bra med deltid nu när du byter inriktning yrkesmässigt och det med att du kan fortsätta tyskaträningen.

Nyfiken på om vad och VAR. Men förstår att du själv vill veta mera först.

Meine Glückwünsche :) :)

Kram
/Susanne

Desiree said...

Anna, tack så mycket. Ja det är helt perfekt så att jag som sagt också kan fortsätta med tyskastudierna.
Kramar!

Familjenlalloo, stort grattis till dig också får jag säga och underbart att det känns bra med nya jobbet. Detta är en projektanställning på tre månader till att börja med. De kunde inte lova något mer just nu men man får hoppas på att det kanske finns någon möjlighet att fortsätta sedan . Den dagen den sorgen nu är jag bara så glad över detta.
Kram!

Katta, tack så mycket. Jag tror jag får berätta mer helt enkelt då jag börjat och vet mer om vad det innebär. Just nu vet jag knappt riktigt vad jag pyssla med ännu.
Kram!

Madeleine, tackar tackar. Fast jag kommer nog arbeta mest på Engelska. Engelskan är vanliga språket på just denna arbetsplats. Men kanske får jag tillfälle att öva lite på tyskan med någon av tyskarna som jobbar där.
Kram!

Anne-Marie, tack så mycket fina A-M. Ja detta är en stor glädje för mig. En stor lättnad också att ha hittat något och äntligen fått napp också.
Kramar!

Susanne, tack så jättemycket. Det är ett medelstort företag som skapar analysverktyg och programm till de stora läkemedelsjättarna. Maken jobbar här men på en helt annan avdelning. Så vi kommer inte att jobba tillsammans som tur är.
Kram!

Annika said...

Grattis!!
GUD vad roligt.
Så himla GLAD för din skull!!!
Kramar!!

Charlotta Ljungblad said...

HOORAY!!!!!!!!

Anne said...

Wooohhhooo, men vad kul Desiree!!! Wow, vad stort och spännande. Massor med grattis!! Det här är ju bara början, allting handlar ju om att få in foten, få en start och början så även om det här är ett tidsbestämt projekt så är det den sådär värdefulla början som är bra och viktig att få. Det där man så ofta behöver för att sen komma vidare. Nu har du det!!! Så kul!!! Berätta mer när du själv vet mer och förstås när du börjat.
Och yes, definitivt läge att ta fram champagnen!
KRAMAR

Desiree said...

Annika, tack så mycket kära vän. Detta känns toppen på alla sätt.
Kram!

Charlotta, tack så mycket :-)
Kramar!

Anne, tack vännen. Det är precis som du säger underbart att få en början och få in foten så får man se vart det kan leda. Om inte annat ser det bra ut på CV:t och att jag också kommer att få erfarnheter inom ett område som är nytt för mig.
Till helgen blir det lite firande
Kramar!

Charlie sa ... said...

Underbart vännen!!!!
GRATTIS!
SÅ roligt och jag förstår dig till 100%. Toppen att du kan forsätta med tyskan. Håller tummarna att allt går jättebra!

Stor kram
Lotta