Friday, January 23, 2015

På väg hem från en kanonfin semester

Det har blivit dags att packa ihop våra väskor och återvända till Basel. Vi har haft en helt underbar semester på alla sätt. Bästa tänkbara två veckor som har varit super sköna. Har fått ladda batterierna och tanka massor med sol och beach energi. Vi har njutit i fulla drag av våra dagar här på Anna Maria island i Florida. Helt perfekt med semester så här i januari. Gör att denna månaden inte alls känns så tung och man får ladda med lite sol mitt i vintern. Att få komma iväg denna tiden på året känns lite extra lyxigt och är något som passar oss alldeles perfekt.

Det är något visst med strand, brus av vågor, doften av tång och salt i luften. Älskar havet. Att få blicka ut över vågor och vatten på detta sätt. Här på Anna Maria island fann vi verkligen en liten pärla. Precis ett sådant ställe som vi älskar där det är vacker men inte allt för turistigt och lungt. Vi åkte runt en del men insåg ganska snabbt att vi faktiskt funnit den bästa ön med den finaste stranden och sanden.

Jag har sprungit löpturer på stranden näst intill varje morgon. Egentligen är jag inte någon inbiten löpare men när man kan få springa så här på stranden och få njuta av dessa vyer och makalöst vackra soluppgångar så älskar jag det. Finns inget bättre sätt att börja dagen på än en härlig runda på stranden. På morgonen får man också stranden näst intill helt för sig själv. Men även under andra tider på dagen har stranden inte alls känts överbefolkad på något sätt. Betydligt mer folk på de andra stränderna längre söderut som vi besökt.

Även om det inte varit så där jättevarmt så har vi njutit av många sköna och vackra strandpromenader. C har faktiskt badat en dag. Det har inte varit kallt heller utan ganska perfekt lagom. Första dagarna var temperaturen som sagt lite småkylig med ca 15 grader men under vår andra vecka hade vi mellan 20-25 grader.

Hann med en blogträff också och fick chansen att träffa Sweflo-Katrin vars blogg jag läst länge. Vi träffades över en lunch (jag, Calle, Katrin och Sarah som är Katrins dotter). Jättekul att få ses.

Lite pampering i form av manikyr och pedikyr en av dagarna då det var dåligt väder.
 Natruligtvis har vi också hunnit med en del shopping. Både på outlet och vanlig mall. En perfekt aktivitet för en dag då det regnade lite.

Njutit av stranden morgon, middag och kväll. Många otroligt fina solnedgångar och soluppgångar. Vi har hyrt cyklar vilket var kul och perfekt på denna ö som är lagom stor för detta.

Vi fick även chansen att träffa våra goda vänner och tidigare grannar från Alabama som kom ner och besökte oss några dagar. Helt underbart då vi inte setts på nästan 2.5 år. Vi hade fyra fantastiska dagar tillsammans.

Till sist en liten selfie på mig och C vid beachen som vi tog igår kväll. Jag har verkligen älskat min semester och denna ö. Naturligtvis kommer det fler bilder och fler inlägg om Florida framöver.

7 comments:

Cecilia said...

Åh vilka underbara bilder!!!!Ibland kan jag sakna tiden i Florida och särskilt då jag ser så här fina bilder.
Ser fram emot fler inlägg och bilder :-)

Anne said...

Det ser helt underbart ut! Helt sagolikt vackert, njutningsfullt och som en helt perfekt semester så här i januari. Som du säger, då man behöver tanka mer sol, energi, värme. Stränderna ser så fina ut, solnedgångarna ahhhhh. Ser framemot ännu mer bilder och text!!!!
Kram

Desiree said...

Cecilia, det förstår jag verkligen att du gör. Det är lätt att vänja sig vid detta underbara klimat. Det är på något sätt lite lättare att leva här med närheten till strand och bad och med en hel del sol. Jag är så lycklig över att ha fått dessa två veckor här. Betyder så himla mycket att få komma iväg och få sol mitt i vintern på det här sättet känner jag.
Kramar och vad kul att du kikade in och lämnade en liten hälsning.

Anne, tack. Sååå nöjd med denna semester. Guld värt att få lite sol och värme och få njuta av beachen. Har varit fantastiskt på alla sätt.
Kramar!

Anne-Marie said...

Har sett dina bilder hos Facebook. Ser väldigt härligt ut med alla strandaktiviteter som ni haft. Löpning, cykelturer och att kunna njuta av vågorna och när solen gått upp och ned.
Ser fram emot att läsa mer om er semester. :)
Kram!

Suzesan said...

Så vacker bild på dig och C i slutet. Men så härligt att era vänner kom på besök. Pedikyr och manikyr så snyggt. Lite lyxigt att pyssla om sig själv.

Ser härligt ut. Bilder fulla av frid och lugn. Ser framemot resten av bilderna :)

Sol och värme och sand. Oj vad jag längtar efter det.

Kram
/Susanne

Katta said...

Tagit del av er semesterperioden ut som ni haft det skönt. Välkommen tillbaka till Europa. Kram

Desiree said...

Anne-Marie, tack så mycket. Vi har haft det toppen på alla sätt.
Kram!

Suzesan, tackar. Det är betydligt billigare med manikyr och pedikyr i USA så jag brukar alltid passa på att unna mig detta. Perfekt om det är en regnig dag då man ändå inte kan vara ute på beachen.