Monday, August 17, 2015

Helgmix

Det har varit en skön helg med svalare väder här. Ostadigt med en hel del regn också men det har också kännts ganska skönt. Det har behövts regn. Lördagen tillbringade jag som smakråd till en vän som ska köpa lite nya möbler till sin nya lägenhet. En soffa och en säng ska hon handla. Vi han klara av hela tre möbelbutiker. Jag fick dessutom chansen att upptäcka en ny möblebutik som jag tidigare inte hade besökt som hade en hel del snyggt. Kul att hitta andra alternativ till IKEA.

 I lördags var vi bortbjudna på middag och då köpte jag denna finfina stora bukett till värdinninan. Den gillade hon mycket. Den var riktigt prisvärd och dessutom fick jag den ombunden och snyggt inslagen utan någon extra kostnad. Plus i kanten för detta.


 Helgen bästa nyhet är att C nu har fixat så att vi kan få in Amerikanskt Netflix. Schweiziska netflix har varit bra men nu har vi ännu större utbud att välja bland. Jag kommer till exempel att kunna se House of Cards säsong 3 nu. Hemligt ip-nummer och diverse andra anslutningar och nu funkar det. Yes!


Bästa pizzan som slår allt är hemmagjord pizza på grillen. Då får man upp temperatuen tillräckligt så att den ska bli riktigt fin och krispig med mycket värme underifrån. Vi har dessutom vår pizzasten som vi lägger över dem på då blir det precis som stenugnsbakad pizza från pizzeria. Sedan ska man naturligtvis kosta på sig lyxiga toppings som fin mozzarella, göra tomatsåsen själv på färska solmogna tomater som får koka ihop långsamt. Riktig fredgsdelux.


Krysantemummar är fina och håller sig fint också. Köpte en ny i fredags och planterade om eftersom den vi har haft i några veckor nu hade gjort sitt. En fin höstblomma som faktiskt även funkar fint under slutet på sommaren.
 

Svalare och skonare vader nu med ca 20 grader. Nastan sa att man far lite hostkansla. En soft sondag eftersom det regnade nastan hela dagen.

5 comments:

Annika said...

Så bra att ni har fått amerikanska netflix. Tror säkert det har större utbud. Ja, nu kan du se säsong tre av HoC.
Pizzan, mums!!
Tänkte på det du skrev hos mig, hoppas att allt blir det allra bästa för din svärmor. Jag vet hur jobbigt sådant är.
Du ska se att det går bra.
Stora kramar!!

Miss Marie said...

Pizzasten på grillen måste jag testa! Får se om jag kan få till något som liknar den pizza vi gjorde i äkta pizzaugn i Italien! :)

Desiree said...

Annika, tack sa mycket. Ja vi hoppas innerligt att svarmor blir aterstalld. Inte latt nar ens foraldrar borjar bli sjuka och skropliga.
Kram till dig.

Marie, ja det tycker jag absolut att du ska testa.
Kram!

Taina said...

Skönt med svalare väder. Phew, för ni har haft det varmt. Antar att du inte gräddar pizza på altan när det är 35 grader! Skulle gärna vilja prova en sån där pizzasten.
Mums hör verkligen till höstblommor. Men jag ser dem nu. De kommer med Halloweenprylarna, hahahahaha!

Kram kram

Desiree said...

Taina, ja sa skont med svalare. Efter ca 5 veckor med varme och utan AC sa ar det valkommet. Ingen pizza I hettan men nu kan man njuta av bade en langarmadtroja och pizza. Mums ar fina men jag associerar dem ocksa en hel del till just hosten.
Kram!