Tuesday, January 14, 2014

Nytt

Pust, igår blev jag hastigt inkastad i vardagen igen. C for till jobbet. Jag körde ett spinningpass som var apjobbigt (två veckors uppehåll märks). Även om jag tränat en del under Floridasemestern med löprundor på beachen så kändes det väldigt jobbigt att trampa på idag. Men gud så gott det kändes efteråt :-)
Helt klart i behov av ett rejält och svettigt pass. 

Jag kollade igenom mina tyska uppgifter då nya terminen börjar nästa vecka. Visade sig plötsligt att jag höll på att missa ett sista chatt seminarium men att det fanns möjlighet att köra detta igår kväll. Jag fick sitta och köra intensiv förberedelse inför detta då jag endast hade ett par timmar på mig innan det började. Oj vad mycket man kan glömma vad gäller grammatik på två veckor. Hur kan så mycket flyga ut ur huvudet?  Inkastad i vardagen med buller och bång huvudstupa.

Vår julklapp eller min julklapp till C som egentligen är til oss båda är vi supernöjda med. Det blev ju denna kaffemaskin med kapslar. Helt perfekt då man är ensam och vill njuta av en kopp kaffe. Gillar den eftersom den är så liten och nätt. Den gammla bryggaren kommer vi ha kvar. Den kör vi med på helgerna och också vardagmorgnar då vi båda dricker kaffe till frukost. 

 Så här ser det ut just nu. De båda kaffeapparaterna får står brevid varandra. Gillar som sagt den nätta storleken på kapselmaskinen.

 När vi kom hem från Florida stod också denna STORA boxen och väntade på oss. När jag köpte kaffemaskinen så ingick det dessutom en box med blandade kaffesorter (totalt 180) kapslar till maskinen vilket gjorde det hela till ett mycket bra erbjudande. Så nu har vi kaffekapslar så att det räcker ett bra tag.
Ville också försäkra mig om att det var kapslar till maskinen som inte är svåra att få tag i utan som kan köpas i en vanlig mataffär så att det inte blir för dyrt eller för krångligt. Har ännu inte provat alla sorter men de sorter vi hittills provat har varit riktigt goda.

 Det finns även tekapslar och vi fick några stycken sådana. Har testa lite te men kommer nog inte att beställa fler tekapslar. Känns som om det är lika enkelt att koka upp vatten i vattenkokaren och köra tepåse eller löste i sil även om man bara vill ha en kopp. 

Årets första tulpanbukett handlade jag igår. Så här års känner jag starkt att jag behöver både ljus och färg. Färska snittblommor är en perfekt färgklick i vardagen som får mig att må bra.


Min nya Coach väska är också invigd. Så väldans nöjd med denna snygging! Lädret doftar underbart och är så lent och mjukt. Tycker att denna är en perfekt storlek för mig. Gillar den jättemycket :-)

En liten nykommling till som jag fick av C var min nya mobiltelefon. Igår beställde vi ett skyddshölje till den. Stackaren fick sig en liten törn redan då den åkte ner från en stol i Florida. Inget allvarligt, en liten skråma på kanten men ändå :-(

Lite ledsen över detta blev jag trots allt. Men jag gillar den jättemycket. Den tar sååååå mycket bättre kort än min gammla som var helt usel. Nu har jag äntligen en telefon jag faktiskt kan fota lite med. Alla kort tagna i Orlando gjorde jag faktiskt med denna. Den har redan blivit till en favorit. 

Vädret, grått med lite regnstänk i luften. Inte det roligaste men jag är ändå tacksam över att det är relativt milt. Var runt 7 plusgrader under helgen. Tacksam för att slippa snö och vargavinter. Tacksam över att slippa behöva cykla genom snödrivor. Tacksam över att jag bor söderut i förhållande till Stockholm och att det faktiskt inte är lika mörkt här, inte lika lång vinter och inte lika kallt. Får mer än gärna vara massor med snö uppe i Alperna för skidåkning men där jag bor behöver jag inte massor med snö. Jag är mycket mer av en kokosnöt än en isprincessa.

9 comments:

eastcoastmom said...

Roligt med en massa olika kaffesorter! Nu saknar jag vår espressomaskin som är i containern...
Något slags skydd till mobilen är ett måste, alltid.

Annika said...

Kapselkaffebryggare fick jag också i julklapp, en Keurig. BRA!!
JAPP, det som avgjorde att det blev en Keurig, och inte ett annat märke, är att det är SÅ lätt att köpa kapslar till den. De finns överallt, i alla affärer. OCH den tar andra kapselmärken också.
Jag gillar kaffet. GOTT.
Ja, absolut skydd på mobilen. Det har jag också. Ett måste.
Vi har likadant väder idag, 7 grader och grått.
Kramar!!

Desiree said...

Eastcostmom, jag hoppas mitt mobilskydd kommer snart. Så himla synd att den fick sig en liten skrapa på kanten redan :-(
Men kul och gott att prova en massa nya kaffesorter. Ni får njuta av er då kontainern anländer.
Kram!

Annika, ja det där med lätt tillgängliga kapslar var jätteviktigt. Det får liksom inte bli för dyrt eller för krångligt. Ni har fått milt igen. Ganska blött hos er eller? Tänker mig att det blir blött då snömassorna smälter.
Kram!

Miss Marie said...

Smidig kaffemaskin! vi är också sugna på en här hemma, fastän jag inte dricker kaffe! :)

Desiree said...

Marie, som sagt dessa brygger te också fast det kanske är lite onödigt att köpa en sådan enkom för te. Kan ju finnas de som även har kapslar för varm choklad kanske? Du skulle kunna göra en espresso och sedan hälla i mjölk så att det blir en latte :-)
Kram!

Martina said...

Oj sa mycket nytt och fint hos dig! Och användbart!
Vad gäller kaffet sa kör vi med Nespresso. Älskar det kaffet!
Och jag är grymt nöjd med min nya telefon, iphone 5, som ocksa tar superbra bilder! Det är typ ett av det viktigaste kriterierna för en bra telefon för mig!
Kramar

Anne-Marie said...

Bra att komma in i vardagen igen även om det alltid är lika skönt att ha en period när man gör sådant som inte hör till vardagen - som under en semester.
Din Coach väska är jättefin. Köpte du den i USA?
Kul med litet nya saker då och då. :)
Kram!

Anonymous said...

Våra kompisar fick precis en sån kaffemaskin i julklapp så vi fick välja kaffesort när vi var där. Lyxigt och gott!

Desiree said...

Martina, håller abosolut med om att en vettig kamera i telefonen är en av de viktigaste kriterierna. Nepresso maskinerna kollade jag in och de har supersnygg design på dem men det skulle blivit dyrare så det blev denna som jag hittills är mycket nöjd med.
Kram!

Anne-Marie, ja Coach väskan blev ett fint nyinköp från USA :-)
håller absolut med dig om att man behöver mixen mellan vardag och semester för att uppskatta båda.
Kram!

Familjenlalloo, ja det känns kul, lyxigt och gott med nya kaffemaskinen.
Kram!