Thursday, May 26, 2016

Torsdagslista

Idag får det bli en enkel torsdagslista. Nu blommar rosorna i trädgårdarna.Ser jättefint ut. Någon gång skulle jag igen vilja ha en liten trädgårdsplätt, igen stor men en liten där man kunde ha en liten grön oas och gärna lite rosor bland annat. Mer önskemål om att också någon gång få bo med utblick över vatten, ett hem med en öppenspis, ett lyxigt kök, en lite Södern inspirerad porch vore inte heller fel. Allt behöver inte uppfyllas i samma hem och allt på önskelistan är just en underbar bonus om det skulle inträffa. 

Idag får vi besök. Mina föräldrar kommer och stannar över helgen. Ska bli kul att träffa dem. Vi har inte sett sedan i höstas. Det blir deras andra besök i Basel. Fredagen kör vi lite sightseeing här i stan och lördag och söndag försöker vi göra någon utflykt beroende på väder.

Vädret är svajigt minst sagt. Ena dagen sommar och sol och nästa dag ostadigt och regn. Vädret för helgen ser ut att bli en salig mix av lite allt möjligt. Bara det inte regnar hela helgen är jag nöjd.

Idag är det iallfall hur skönt väder som helst och det ser även helt ok ut för imorgon så det blir en bra start på helgen hur som haver. Hoppas ni alla får njuta av en härlig helg.



4 comments:

eastcoastmom said...

Det är så fint med den där stora floden genom stan! Vatten gör så mycket för intrycket.
Håller tummarna för att vädret blir bra nu med besök.

Annika said...

Vad roligt med besök.
Ja, jag skulle också vilja bo med sjöutsikt, eller utsikt över vatten, ngn ggn. Det finns inget bättre.
Floden som flyter genom Basel är maffig.
Svajigt väder, inte kul, hoppas att det blir fint nu när ni får så fint besök!
Kramar!

Taina said...

Vilka drömmar! Jag har också drömmar om ett stort kök, utsikt över vattnet osv osv. Men man kan inte få allt här i världen.

Hoppas ni får någorlunda bra väder i helgen. Kul med besök. Själva har vi riktigt varmt just nu. Väntar ivrigt på att mina rosenbuskar ska växa till sig. Sett knopp, men inga blommor än.

Kram på dig!

Anne-Marie said...

Att ha en egen plätt är inte dumt alls. Jag växte upp med en stor trädgård och det är mysigt och trevligt.
Vi skall få varmare och torrare nu under en period.
Hoppas att ni får tur med vädret och ha en fin helg med besöket!
Kram!