Saturday, September 21, 2013

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 Listan


Hittade denna super roliga lista hos Linnea i Colorado. Har bestämt mig för att köra min variant på listan som lördagskoj. Here goes:
10 saker jag tycker om:
Min älskling och bästa vän.
Lyckoendorfinerna efter ett träningspass.
Stearinljus och rödvin.
Att få kura upp i soffan med en god film medan höstrusket viner där ute.
Vaniljglass. Hur många olika smaker jag än testar så återvänder jag alltid till den gammla hederliga vaniljglassen.
Nystädat hem som doftar rent.
Nybakat varmt bröd och doften det sprider i köket. Nybakat bröd är comfort food för mig. Vill aldrig ge upp sådana ljuvliga kolhydrater.
Nytvättat hår.
Att ta en varm dusch då jag känner mig frusen.
Att få oväntade kramar.
9 saker jag tycker mindre om:
Stress i alla former.
Övermogna päron. Mina päron ska vara lite hårda och krispiga.
Att cykla i regn och rusk.
Chevré och renskav
Tidskillnad
Fläckar som inte går bort på kläder fast man kört med fläckborttagningspray och långt tvättprogram på 60 grader.
Att inte kunna somna och veta att man kommer vara sjukt trött nästa dag.
Att inte kunna träffa min lillebror speciellt ofta.
Mörker
8 bloggar jag läser:
Fler än 8
 7 saker jag vill göra i framtiden:
Uppleva mer av Europa
Åka till Yellowstone
 glad/tillfredställd
Fortsätta träna, må bra och vara frisk
Jobba mindre och leva mer.
Ta en makalöst bra bild
Dricka mer champange
 6 saker jag är rädd för:
Döden
Att känna ångest
Att mista C
Terrorism och fanatism.
Att  tyna bort långsamt i ensamhet
Att bli bitter
 5 platser jag tycker om att vara på:
Hemma hos mig
På spa
På en god resturang
Bland vänner
På road trip
4 ord som beskriver mig:
Ängslig/orolig
Målmedveten
Ordningsam
Något introvert
 3 saker jag ser fram emot:
En fin höst
Nästa road trip
Att åka på spa under hösten
 2 bra filmer:
The place beyond the pines
The Bucketlist
 1 bra låt:
We are young med Fun.

En dagens porträttbild.

4 comments:

Miss Marie said...

Kul lista! Ha en bra helg! :)

eastcoastmom said...

Trevlig lista! Hoppas du får en bra helg.

Anne-Marie said...

Då vet vi litet mer om Desiree. :) Kul lista.
Såg på FB att du blivit sjuk. Krya på dig vännen!
Kram!

Annika said...

KUL!!
Den skulle jag vilja göra också. Ska nog göra det sedan!!
Kramar