Wednesday, September 25, 2013

Solkysst

 Vädret är ju bara BÄST just nu. Love it. En dos med sommar som kom tillbaka. Förmodligen de där sista smulorna av sommar men ack så härligt. Morgnarna är kyliga och friska men fram på förmiddagen när solen strålar så når temperaturen upp i 20-25 grader. 

När jag sitter på altanen och pluggar så blir det nästan för varmt. Där blir jag alldeles svettig efter en stund i solen och måste flytta till skuggan eller in ett tag.

En dos med indiansommar är alltid uppskattat.


 Bestämde mig för att promenera hem och njuta lite extra av det sköna vädret. Passerade floden. Folk sitter längst med flodkanten och njuter av solen liksom jag själv.

 Promenerade genom Gammla Stan. Husen här är ju bara så fina! Basel har massor med charm och gammla vackra hus och byggnader. Jag gillar att nästan alla byggnader i stan inte är så höga. Basel är en stad som är lätt att tycka om.


 Måste säga att jag ändå tycker att det är ganska coolt att jag bor här, att det här är MIN stad. Kollade igenom lite bilder på min dator från februari i år då Fastnacht firades här. Känns otroligt länge sedan de bilderna togs. Jag var ju helt "fresh off the boat" då. 8 månader har jag hunnit bo här. Känns som om det både är länge och samtidigt kort. 

9 comments:

eastcoastmom said...

Vilken charm, Basel från sin bästa sida!

Annika said...

Jättefint!!
Återigen slår det mig hur mkt våra väder liknar!
Vi har också kyliga morgnar, kvällar och nätter, men på dagarna blir det över 20 grader med strålande sol. Inte dumt!!
Gamla Stan hos er är SÅ fin.
Kramar!!!

Desiree said...

Eastcoastmom, ja nu är det superskönt med lite indiansommarväder.
Kram!

Annika, så himla skööönt nu. Njuter till fullo. Hösten och kylar slår säker till när som helst men just nu är det riktigt fint.
Kram!

Charlie sa ... said...

Vad snabbt det gått, det här året! Jag tycker det var alldeles nyss som C åkte och du fortfarande var kvar i Stockholm. Nu njuter ni och upplever ert nya hemma! Och ett enastående vackert hemma också.

Härligt väder ni har. September är en sådan skön månad tycker jag. Fint att känna sig solkysst ;)

KRAM!

Charlotta Ljungblad said...

Nu börjar det bli riktigt kallt här i Göteborg, på morgonen och kvällen är det läge för halsduk (!) om man som jag kör med en lite tunnare jacka. Hjälp, vad snabbt tiden går! Och att du har bott där nere i åtta månader redan, helt GALET! Känns som om det var igår du skrev att du skulle flytta, haha!

Desiree said...

Lotta, ja det tycker jag också att detta året har gått supersnabbt. Dels känns det som om jag varit här väldigt länge med tanke på allt som har hänt under dessa månader och dels känns det som om tiden har gått ultrasnabbt.
Men so far so good. Vi trivs båda ypperligt.
Kramar!

Charlotta, ah så hösten har börjat smyga sig på på riktigt. Ja det känns som sagt galet att jag redan har bott här i 8 månader.
Tiden går på tok för snabbt ibland.
Kramar!

Saltistjejen said...

Härligt Desiree! Det märks verkligena tt du stortrivs!!! Så glad för din och er skull. Att trivas där man lever och bor är så viktigt. Och alla bilder du visar från DIN stad är ju fantastiska så jag förstår verkligen att du trivs Vilken idyll!!
Kram!

Desiree said...

Saltis, tack så mycket. Ja det känns otroligt bra för oss båda. Jag tror vi har lärt oss en hel del från tiden i USA som var för första utlandsbovistelse också. Sedan är Basel en vacker stad och en väldigt internationell stad mitt i hjärtat av europa så det är är ett toppenläge med mycket att se och göra som sagt.
Kram!

Suzesan said...

Jag blir glad för din skull att du trivs så bra. Skönt att kunna landa i ett HEM. Där verkar ju vara så mysigt och så nära till alla länder. Kul med vinprovningen och att kunna skratta sig igenom den. Kul att ha fått vänner för dig. Såg din lista längre ner. Rolig att läsa. Lite bra att tänka igenom sig själv sådär.

Kram Susanne