Monday, February 9, 2015

Premiär

Det blev en premiärtur för 2015 på skidor denna helgen. Så där helt spontatnt bestämde vi under lördagens middag att imorgon sticker vi iväg och åker lite skidor över dagen.

Då det blev relativt sent eftersom vi hade en väldigt trevlig middag med "familjen" våra bästa svenska vänner här i Basel lördagkväll så valde vi att åka till Tyska Schwartzwald och testa skidområdet Feldberg. Inte så stort område, ganska korta backar jämfört med de som finns om man åker lite längre bort för att nå Alperna. Detta var lite som svenska Sälen och låg bara någon timme från Basel. Perfekt ställe för ett par timmars skidåkning.

En perfekt dag för skidåkning då det hade snöat så att det fanns rejält med snö i backarna. Lite snöflingor i luften också medan vi åkte men inget som störde sikten.

C med Frida och Christin som studerar pistkartan och vart vi ska ta vägen. Christin hade precis köpt nya skidor och invigde dessa. Jag gjorde min premiärtur för året på skidor. Det kändes riktigt bra och jag hade inga problem med att åka vare sig röda eller svarta backar. Känns bra att ha kört en kortis för på fredagmorgon drar vi iväg till Alperna och åker hela helgen med vår svenska kompis Elsa som kommer ner från Stockholm för att åka med oss.

En selfie här med nya skidbrillorna som jag köpte precis i slutet på förra säsongen så att jag inte hann testa dem förra året. De funkade toppen.


Kom till backen vid 13 tiden och åkte sedan ett par timmar innan vi drog hemmåt igen. Ganska coolt ändå att man kan åka skidor så här smutt över dagen. Även om det var ett mindre skidområde med relativt korta backar så var det perfekt för ett par timmar över dagen. Nu är jag laddad och ser fram emot fredagen  med längre och mer utmanande backar.

7 comments:

Taina said...

Du har ju blivit proffs! Svarta backar bara så där! Heja Desiree!

Kram kram

Miss Marie said...

Åh, härligt med slalom!

Annika said...

Fint!!
OCH vilken snö!!
Ja, snacka om att du blivit pro!!!
Kramar!!

Desiree said...

Taina, gillar dig skarpt ;-)
Kram!

Marie, ja superhärlig dag. Jättekul att få stå på skidorna igen och prova.
Kram!

Annika, hi hi :-)
Det känns riktigt bra att ta sig ner för nästan vilken backe som helst nu. Men blir det för brant och isigt är det inte kul utan då blir det nog tveksamt om jag tar mig ner.
Kram!

Charlotta Ljungblad said...

Gud, vad härligt att bara kunna åka skidor sådär över dagen! Vilken lyx!

Anne-Marie said...

De där skidlektionerna du tog gav verkligen utdelning.
Häftigt att du känner dig så säker i skidbackarna.
Låter perfekt att kunna åka iväg litet snabbt och åka några timmar.
Kram!

Suzesan said...

Och oj så duktig du blivit på skidor. Minns hur du kämpade första gångerna och SNYGG selfie. Snygga brillor.

Jag tycker det är skönt att se andra åka skidor för det kan jag inte. Inte utför!!!


Kram
/Susanne