Tuesday, September 16, 2014

Flowers make me happy



Denna otroligt härliga bukett plockade vi i helgen. Älskar snittblommor. Ser alltid till att ha en fin bukett av något slag hemma. Varje vecka då hemmet är nystädat ser jag till att köpa lite nya blommor som pricken på i:et. Blir glad av att ha blommor hemma som är vackra. 

Vi åkte iväg en liten kort tur till Tyskland besökte detta fält med självplock på blommor. Förutom Dahlior fanns också solrosor och Gladiolus. Men denna gången ville jag helst ha en färgglad och vacker bukett med Dahlior. Finns gott om olika fält runt omkring Basel både i Frankrike och Tyskland som har självplock på blommor. Det finns sax på plats och sedan lägger man pengar i en låda. Hela denna fina buketten fick vi för strax under 3 Euro.


Har en speciell kärlek till Dahlior just för att de finns i så många olika fina både färger och former.



Flower power beauty. Lycka! 

Idag börjar jag nya jobbet. Så nu ska jag sticka iväg. Sitter här med fjärilar i magen men också förväntansfullt pirr. 

10 comments:

Miss Marie said...

Lycka till på nya jobbet!

Dahlior är ju så vackra, jag saknar de där blomfälten från Tyskland! :)

Annika said...

LYCKA TILL IDAG!
SÅ spännande!!!
Och dahlior ja, de är verkligen underbart vackra!!
Kramar!!

Anne said...

Jag tänkte häromdagen fråga exakt när du börjar nya jobbet men det är idag alltså. Spännande, pirrigt och kul! Håller tummarna för att det blev en första bra dag, nu är det kväll och du kanske är rätt trött sådär som man kan vara efter första dagen med nåt nytt.
Oj, vad billigt med 3 euro för en så maffig bukett. Gillar.
KRAM!

eastcoastmom said...

Dahlior tyckte jag förut var tantblommor, men nu gillar jag dem skarpt!
Lycka till idag!

Desiree said...

Tack så mycket allihop. Har haft en bra första dag. Har varit kul och spännande men oj så slut man blir i början med allt nytt att ta in. Nu ska jag njuta lite av att koppla av med era bloggar.
Kram!

Liz said...

Harligt att hora att det var en bra forsta dag!! Sa skont. Ser fram emot att hora mer om allt vid tillfalle!
Kram

Madeleine i USA said...

Blommor gör mig glad också! Jättefin bukett. Stort lycka till idag! Hoppas allt gick bra och att du vart väl omhändertagen.
Kram

Charlotta Ljungblad said...

Självplock på blommor, vilken DRÖM!! Jag har alltid också snittblommor hemma även om det varit dåligt med det den senaste tiden pga renoveringen…

LYCKA TILL på nya jobbet! Håller tummarna för att allt har gått bra!


KRAM!

Anonymous said...

Ah hur gick det pa nya jobbet?? Hoppas det kandes bra!

Jag alskar ocksa blommor. Visst gor dom en glad! Och Dahlia ar en av mina favoriter. Jag har nagra I min tradgard som jag hoppas ska overleva vintern.. vi far se.

Kram!

Suzesan said...

Fint ord Flower Power Beauty.

Dahlior så underbara.

Jag har en förälskeles till blommor. Blir glad av dem jag med.
Men jag är inte så förtjust i att ha blomor inne som snittblommor i vas. Krukväxter är min grej.
Kram
/Susanne