Monday, October 20, 2014

Sommarväder i oktober

Den här helgen kom sommaren tillbaka. Känns nästan märkligt. Vi har haft strålande vackert väder både lördag och söndag med ca 23 grader. Oktober har hittills inte varit en speciellt kall höstmånad, indiansommar är det verkligen i år.

Äntligen kom C tillbaka också från Boston. Fredag förmiddag landade han. Kom hem och sov några timmar på eftermiddagen och sov sedan gott hela natten också. Jobbigt med tjänsteresor på några dagar så att man precis hinner ställa om tiden innan det är dags att fara tillbaka. Det var hur som helst underbart att få hem honom igen.

Denna helgen lät vi komma och gå utan några speciella planer. Rätt skönt för C med tanke på att han precis kommit hem och försökte komma över sin jetlag. Vi har njutit av det fina vädret. Jag har suttit ute på balkongen och läst och kopplat av. Verkar som det blir lite mer normala temperaturer för säsongen här från mitten på veckan. Så det här kanske blir sista chansen för sommarkläderna.

Hela lördagen ägnades tyvärr åt den stora jakten på ny kaffekanna. Det hela slutade med ny kaffebryggare. Jag råkade slå hål på våran kaffekanna av glas då jag skulle stoppa den i diskmaskinen och kom åt granitbänken. Först gången jag faktiskt slår sönder något mot granitskivan. Vi hoppades på att det skulle gå att bara köpa ny kanna men det gick inte. Efter att ha jagat kanna i tre olika länder så blev det alltså till att handla ny bryggare i tyskland. Denna går inte slå sönder.

Långfrukost med nybakat bröd från The Running Baker-Anna. Lyyyyx! Brödet med aprikos och hasselnötter blev min stora favorit denna helgen.


Söndagen ägnade jag eftermiddagen åt att plannera vårens aktiviteter för Swea Basel tillsammans med en annan tjej i styrelsen. Vi lyckade väl med att knåpa ihop en lista med många roliga och trevliga händelser till våren 2015. 

4 comments:

Annika said...

SÅ trist att det är så svårt att köpa reservdelar. Gillar inte det.
Man kan tycka att det skulle vara rätt lätt att få tag på en ny kanna, men icke...
Skönt att Calle är hemma igen.
OCH ja, underbart väder ni har. Vi med.
Inatt hade vi årets första frost, och när jag tog min PW var det 4 grader varmt, men det blir ju uppåt 19 framemot dagen. GILLAR detta!!!
Vi har ungefär likadana höstfärger nu, ser jag på dina bilder.
KRAMAR!!!

Desiree said...

Annika, ja supertrist när vi var väldigt nöjda med våran bryggare som vi hade. Men tyvärr verkar det som om det är en medveten strategi från många företag att göra så här.
Perfekt med sådant skönt väder. Här blir det omslag från onsdag med lite mer normala hösttemperaturer.
Kramar!

eastcoastmom said...

Just det jag är orolig för nu när vi kommer ha granitnänkar i hela köket... Roligt att ni kunde planera bra träffar/utflykter!

Madeleine i USA said...

Tråkigt när saker går sönder och man inte hittar delar/en ny.

Härligt att ni har varm och vackert väder. Underbart.

Brödet såg otroligt smarrigt ut, vattnas i munnen här :)
Kram!