Friday, October 24, 2014

Tack för alla fina gratulationer


Jag vill tacka er alla kära fina bloggvänner för alla hjärtliga gratulationer på min födelsedag. Blev jätteglad. Vill tacka mina föräldrar än en gång för denna stora och jättehärliga blombukett som väntade på mig då jag kom hem igår eftermiddag. En helt underbar höstbukett.

Hade en riktigt bra födelsedag. En dag då jag hann med mycket. En sådan där dag då det rullar på och det bara känns riktigt bra. Började med att gå på min tyska-konversationsgrupp på morgonen. Sedan in på jobbet en sväng för att få influensa vaccin. Hon som injecerade var superduktig. Det kändes knappt. Skönt att få detta gjort.

 Ännu en vacker höstbukett kom C med då han kom hem från jobbet. Blommor blir jag glad av och nu har jag två underbara buketter att njuta av. Sedan hade han också med sig jättegod glass som vi åt till efterrätt.

Till middag lagade jag torskrygg lindad i parmaskinka på en bädd av fänkål och purjo med rostad potatis. Till detta musslor och en vin-gräddsås. Blev riktigt gott och lyckades också lägga upp det snyggt.

Halloween nalkas även här. Vi har fått info om Halloween, hur och när och allt annat man behöver veta. Jag tycker det är jättebra att de skickar ut info. Man får vara med och delta om man önskar men man slipper också om man vill. Vi kommer att handla lite godis och karva vår pumpa och hoppas på att det kommer lite söta Trick or Treaters och knackar på hos oss.

Önskar er alla en trevlig fredag och helg. Jag är gräsänka i helgen då C åker till sina föräldrar i Blekinge då han har ett businessmöte i Köpenhamn på tisdagen. Men jag har fullt program här med höstmarknad och vinmässa bland annat.

3 comments:

Annika said...

Vad fint allt blev på din dag. Härligt!
OCH vilken underbar MAT di lagade. Herregud, blir matt bara av att läsa om alla godheter. MUMS!!
Undrar om torskrygg finns att köpa i USA? Ska kolla på Whole Foods idag.
MUMS!!!
Önskar dig en fin, lugn helg.
Kramar i massor!!!

Desiree said...

Annika, Vet inte om torskrygg finns. Det finns ju helt andra fiskar i USA jämfört med europa och sedan heter de helt annorlunda vilket kan försvåra. Ha en fin helg du med.
Kram!

Charlie sa ... said...

Ett försenat grattis här på bloggen kära Desiree! Så vackra blommor du fick och härligt att det blir mer firande nästa helg, låter helt perfekt med spaweekend i Baden-Baden (vi har varit där!)

Gillar din inställning till att bli äldre. Att njuta av livet och vara tacksam för det man har är min strategi med.

Stor kram!!!

Lotta