Sunday, July 21, 2013

Sunny and Slow Sunday

Färska bär är ju bara så otroligt gott just nu. Lyxigt och gott på alla sätt. En god start på dagen är lite Amerikanska pankakor med färska bär. Jag är en frukostmänniska ut i fingerspetsarna. Det är helt klart godaste måltiden på hela dagen. Jag skulle lätt kunna äta frukost i olika former hela dagen lång. Får jag välja så går jag mycket på hotelfrukost än en klassisk brunch.



Kollade på den HÄR filmen igår. Ruggit bra! Många oväntade twists i handlingen. Otroligt bra story.

 Testade Schwimmbadet i vårt område igår. Stort och grönskande poolområde som bara ligger ett stenkast bort. Tog oss max 5 min att cykla hit. Hittade en plätt i skuggan och låg här hela eftermiddagen. Läste böcker och tog ett och annat dop.

 Stort poolområde med flera olika pooler för alla sorters aktiviteter. Bra för dem med barn och lek med fontäner, rutskanor och hopptorn men även för dem som jag och C som bara vill simma några längder. Dushar, omklädningsrum, kiosk och badvakter som håller god koll på vad som händer känns som man får mycket ca 40 kr som inträdet kostar.

God söndags frukost/brunch. Här i Schweiz är det slow som gäller på söndagar. Finns ingen anledning att köra snabba ryck då allt är stängt på söndagar. Lata, sköna söndagar i långsamt tempo är det som gäller. Kan nog vara bra för mig att öva upp mig på lata söndagar och att ta det lungt.

 Känns som vi har flyttat ut på altanen. Det är här vi hänger nu under sommaren. Vi älskar verkligen den här platsen. Vår gröna sommar oas. Äter i princip alla måltider här ute. Njuter av långa ljumma sommarkvällar här ute.

Ikväll njuter vi vidare av livet på altanen med lite grillmiddag och middagsgäster. Svenska C och H kommer över för att njuta av kvällen tillsammans med oss. 

5 comments:

Miss Marie said...

För mig har det tagit tre och ett halvt år att vänja mig vid söndagarna, hoppas det går snabbare för dig! ;)

Charlie sa ... said...

Hej vännen,

Älskar att äta frukost med dig ;)

Er altan är to die for. Ljuvlig. Gillar soffan extra mycket. Ska kolla efter något sådan. Kan se mig själv ligga där och läsa ;)


KRAM!

Anne said...

Det där badet både låter och ser helt super ut. Precis nåt sånt skulle jag vilja ha tillgång till. Här är det rätt vanligt olika områdens HOA har pool och att man som boende den vägen får tillgång till ett poolområde. Dessvärre har inte vår HOA det men har många gånger tänkt hur himla skönt det vore att ha tillgång till ett poolområde.
Kan mycket väl tänka mig hur skönt det var att hänga där i skuggan en lördag, läsa och ha det gott.
Bra med filmtips! Skrev ner den på min lista. Gillar Gosling skarpt, ja även Bradley Cooper så den där vill jag helt klart se.
KRAM

Suzesan said...

Så skönt. Fint område. Och vilka härliga bad. Fyrtio kronor var inte sp värst dyrt. Är det billigare för småbarn??

Vi har ju ett sånt underbart poolområde. Med badvakter och allt allt men inget hopptorn. Man frå dyka från kanten. Där är ju såna startpallar så lite höjd får de allt. Men havet ligger precis bredvid. Saltvatten i poolerna och det är gratis. Omklädningsrum och toaletter och kiosk och ja extra allt. Nog ganska lika som ert men vårt är gratis och det är lyxigt.
God Frulle.

Idag har jag med simmat men i havet. Underbart. Ville inte gå upp. Jag tycker så mycket om att simma under vattenytan och vara under vattnet. Nu när jag skrev det så fick jag själv en tanke på varför man säger under vattnet för det är man ju inte. Man är i undervatten. Men ha ha vattnet är ju där.

Kram
/Susanne

Desiree said...

Marie, faktiskt skönt att höra att det tar sin tid. Det går lite upp och ner måste jag säga. Vissa söndagar ok medan andra där jag klättrar på väggarna och inte alls vet vad jag ska hitta på riktigt. Men tids nog så kanske jag lär mig både uppskatta och njuta av dessa :-)
Kramar!

Lotta, dito, älskar frukost träffar med dig också. Soffan köpte vi på IKEA. Det är både bekväm och inbjudande. Den har vi inte ångrat en sekund. Perfekt ställe att chilla på en varm sommardag.
Kram!

Anne, det där med pool område var något vi saknade mycket i Alabama. Vår HOA där hade ingen tillgång till något sådant. Man var tvungen att vara med i grannskapets Country Club med tennisbanor och gym och allt och det blev mega dyrt. Men här är det otroligt skönt att det finns utomhus bad som alla har tillgång till. Man betalar sina 40 spänn per gång och person och sedan har man tillgång till hela området. Perfekt.
Filmen tror jag du kommer gilla. Grymt bra handling med många oväntade twists som gjorde den spännande.
Kramar!

Suzesan, jo det är billigare både för barn och studenter. Jag tror till och med att små barn under fem eller sju var det gratis för. Underbart att simma i havet. Låter friskt och skönt. Det är en bit till havet för oss så pool området och Rhen är det vi får njuta av vilket inte alls är illa.
Kramar!