Thursday, July 25, 2013

Tillfälligt avbrott - inget internet

Min frånvaro i bloggvärlden har berott på att vi inte har haft tillgång till internet sedan onsdag morgon. Jag har insett att jag är väldigt beroende av internet. Grymt frusterande att inte ha tillgång till nätet. Man känner sig helt handikappad. Men jag hoppas på att det löser sig imorgon kväll. Det kommer en reparatör då. Verkar som om det blivit något fel  då de haft av någon kabel då de grävt någonstanns i vårt område. Halva stan känns uppgrävd under sommaren med alla pågående vägarbeten och annat. 

Imorgon bitti åker vi söderut och hämtar hem denna skönhet på fyra hjul. Svarta Sofia ska med oss hem till Basel från Lugano i sydligaste Schweiz. Vi åker tidigt tillsammans med en kollega till C som ska hem till Italien och packa ihop sitt hem. Han flyttar nästa helg in i samma område där vi bor. Har träffat honom några gånger tidigare och han är supertrevlig. Fru och hem ska packas ihop och sedan blir de bosatta ett stenkast från oss. Ska bli kul att även få träffa hans fru så småningom.

Priset i mest idiotiska handling jag har hört talas om på länge går till några andra granna i vårt område som vi inte känner. Folket med pool fick vi höra igår hade gjort något riktigt riktigt idiotiskt. De hade fått den brillianta idén att de skulle köra med varmvatten i sin pool så de hade försökt fylla poolen med varmvatten. Detta hade lett till att allt varmvatten i varmvatten beredaren hade tagit slut och att varmvattenberedaren hade gått torr och klappat ihop. Andra grannar hade blivit sura då de inte hade fått något varmvatten och sedan hade storyn krypit fram. De fick betala för ny varmvattenberedare som kostade dem ca 35,000 kr! 
Hur fasiken tänker man då man tror att man ska hålla vattnet varmt i sin pool genom att fylla den med varmvatten? När man hör talas om sådant så känner man sig uberintelligent så aldrig ens skulle komma på något sådant. Vilken ångest att ha bränt 35 loppor på det sättet dessutom.

Nu sitter jag på gymet där jag har tillgång till internet men hoppas som sagt att vårt egna nät snart ska vara fixat.  Önskar er alla en trevlig helg så länge. Här ökar värmeböljan. Det ska bli 35 grader de närmaste dagarna. Det blir nog till att fly ner mot floden eller att checka in på schwimbad. 

5 comments:

Suzesan said...

Men guuu' vad frustrande. Jag erkänner jag med att jag är internetberoende, "intenetOholic". Usch jag blir ledsen om internet krånglar. Irriterande för man har ju sina internetrundor och dagliga vanor.

Svarta Sofia. Ska hon heta så. Bilen. Gulligt.


Men alltså korkade granne. Hur många resor till varma länder med varmt vatten i poolerna får man DÅ för 35 000 frågar jag mig dååå. Alltså det var dem med tangabadbrallor eller?? Ha ha.

Trevlig helg så skönt det ska bli för er att bli med bil igen.

kram
/Susanne

Saltistjejen said...

Jag förstår dig Desiree, Man är verkligen mer eller mindre internetberoende! Sorgligt men sant. Hoppas verkligen ni få igång ert eget snart.
Och dud et där med poolen VAR VERKLIGEN helt OTROLIGT KORKAT! herregud!!!!
Jaja, den sista idioten är ännu inte född...
Kram!!!

Charlie sa ... said...

Yikes!! Köra slut på varmvattnet till en pool. OMG.

Lugano är underbart. Jag har bott där en kort period och vi har varit tillbaka på semester. Love it.

Roligt med bra och trevliga grannar också.

Förstår din frustration med internet. Jag är superberoende. 10 av 10 ;)

KRAM!
Lotta

Anne-Marie said...

Så nu får du se Lugano! Minns att jag rekommenderade den staden för ett tag sedan. Det är väldigt vackert där.
Roligt att ni hittat ny bil. Visst fäster man sig vid en viss sorts bil.
Det där med poolen låter ju så korkat att man inte tror att det är sant.
Kram!!

Desiree said...

Suezan, jepp svarta Sofia ska hon heta. Alla våra bilar har haft namn hittills så denna får också ett namn. Ja otroligt korkat. Alltså även om man fyller poolen med varmt vatten så lär ju inte vattnet vara varmt längre än några timmar för sedan acklimatiserar sig ju temperaturen på vattnet till luft temperaturen så det känns helt värdelöst och meningslöst att fylla en utomhus pool med varmvatten som är en vanlig plastpool där det inte finns någon värme eller cirkulation så att värmen i vattnet kan behållas.
Kram!

Anne-Marie, tyvärr bidde det ingen resa till Lugano denna helg. Papprena för bilen var inte klara så det får bli nästa helg istället.
Kramar!

Lotta, kul att du varit i Lugano av alla platser. Jag ser fram emot att få komma dit nästa vecka och se lite mer av det hela.
Nu hoppas jag innerligt att vårt internet blir reparerat ikväll så att jag slippe sitta på gymet eller café och suffa.
Kramis!

Saltis, hi hi ja den sista idioten är helt klart inte född :-)
Kram och trevlig helg.