Wednesday, October 23, 2013

Födelsedag

Godmorgon. För mig är det ingen vanlig onsdag utan faktiskt en födelsedags-onsdag. Även om man kommit upp i den åldern att man definitivt inte längre vill räkna år så är det ju alltid trevligt med lite firande. 

Planer för dagen? Idag tar jag ledigt. Inget pluggande, inga jobbansökningar. Idag ska jag njuta av min födelsedag. Det är ju faktiskt lyxigt att kunna ta ledigt så här. Jag ska njuta av en härlig långfrukost och sedan ska jag iväg till gymmet en sväng. Jag tänkte köra lite spa eftermiddag där. Softa i den 34 gradiga poolen, njuta av bastu och hårinpackning. Sedan njuta av en god middag med C och lite bubbel. På lördag ska jag fira med vänner här i Basel. Alltid nice att ha flera tillfällen att firas på.

Idag är det regn och blött höstväder i Basel. Passar alltså extra bra med en härlig och njutningsfull spa-dag.




Bjuder på lite fina Dahlior idag. Älskar dahlior. Så många fina färger och former på dem.


Körde förbi en äppelodling där det råkade vara Apfelfest här om helgen. Kunde inte låta bli och ta några bilder och njuta av denna gudagoda höstfrukt. Älskar äppeltider. Skulle jag behöva välja en enda frukt att äta resten av livet skulle det få bli äpplen.



Det ringde på dörren här i morse med denna fantastiskt fina höstbukett från mina föräldrar. Jättefin!!! Tack så väldigt mycket Mamma och Pappa! Krysantemum är ju en av mina storfavoriter då det gäller blommor. Så fina! 


 En relativt nytagen bild från Ticino i södra Schweiz där vi var i augusti.


En bild tagen för något år sedan då jag var relativt nyklippt. Har inte klippt mig nu sedan i juni. Lite knepigt att hitta ny frissa i nytt land speciellt om man inte behärskar språket så bra än. Förmodligen blir det ingen klippning innan januari då vi är i USA.

11 comments:

Gabriella Kruger said...

Grattis på födelsedagen! Du delar födelsedag med min mamma!
Hoppas du får en riktigt bra dag!

Saltistjejen said...

STORT GRATTIS Desiree!!!!!!
Hoppas din dag blir riktigt fin! Och jag håller med dig om att äpplen är helt fantastika. Både goda och vackra! Jag älskar också äppeltider.
Kramar!!

eastcoastmom said...

Grattis! från en annan som i princip slutat fylla år.
Gillar heller inte att klippa mig på ett annat språk, förstår din fullkomligt.

Miss Marie said...

Grattis! Hoppas du har en fin dag, låter som om du har planerat det bra! :)

Och håller med angående klippning, inte lätt att hitta en frisör man kan trivas med!

Annika said...

Grattis bästa och finaste Desiree!!
Hoppas du har en riktigt bra dag idag!!
Jag har hittat en toppenfrisör här i USA, håller i henne stenhårt!!!
MEN, ha nu en fantastisk dag, du fina vän!!!
KRAMAR!!!

Desiree said...

Familjen Kruger i Sydafrika, tack så mycket :-)

Annika, tack vännen. Ja när man hittat en bra frisör så håller man hårt i honom eller henne. Jag har ju min i Stockholm som jag gått till i ca 10 år nu. Känns lättare med klippning i USA där man behärskar språket på ett helt annat sätt än här.
Kram!

Marie, tack så mycket. Ja jag antar att du hade samma problem i Munchen och kanske nu också igen när du nyligen flyttat.
Kram!

Eastcoastmom, hi hi ja det är ju bra att man faktiskt kan besluta sig för att sluta fylla år efter ett tag ;-)
Kram!

Saltis, tackar så mycket från en äppeltjej till en annan :-)
Kram!

Jane said...

Stort grattis! Jo, bra frisörer är sällsynta!
Här finns det gott om äppelträd, för 50 cent kan man pressa dem lokalt här i byn och göra juice! Ha en toppendag,

Kram!

Anne said...

Grattis bästa Desiree!!!
Jag hoppas att du haft en riktigt fin dag! Lät helt perfekt med att skämma bort sig med lite spa och sen njuta av lite kvällsgott och bubbel. Hoppas som sagt att du fick en riktigt fin dag.
Kramar!!

Desiree said...

Jane, tack så mycket. Låter underbart med egen färskpressade äppeljuice.
Kram!

Anne, tack så mycket vännen. Jag fick en toppenfin dag på alla sätt.
Kramar!

Charlie sa ... said...

Käraste Desiree!!

Ett försenat GRATTIS här på bloggen. Jag skäms - jag har helt enkelt inte varit inne i veckan men vill såklart också säga hej och gratta dig här.

SÅ GRATTIS OCH HAPPY BELATED BIRTHDAY!!!!

Du ser så fin ut på bilderna!!!!


Stor kram!

Lotta

Anonymous said...

Nämen stort grattis i efterskott!!! Hurra! Kram!